Berpuasa...Tapi Masih Cergas & Bertenaga Dengan Shaklee

Pejam celik, pejam celik....kurang dari dua bulan kita akan berpuasa. Bulan Ramadhan bakal menjelang tiba. Sebagai isteri dan juga ibu, apa persiapan anda untuk seisi keluarga? Jangan leka buat persiapan untuk Hari Raya aje tau, persiapan rohani & jasmani untuk menjalani ibadah puasa juga sama pentingnya ;)

Untuk ibu-bapa yang ada anak-anak kecil seusia 6, 7 tahun...pastinya Ramadhan kali ini penting untuk melatih & mendidik anak-anak berpuasa.

Untuk ibu-ibu yang baru menimang cahaya mata pula (yang dah lepas tempoh berpantang) & menyusukan bayi anda...pastinya persiapan diri amat penting untuk memastikan pengeluaran susu dan tumbesaran bayi tidak terjejas, serta badan sentiasa bertenaga walaupun berpuasa.

Untuk anda yang masih mempunyai ibu-bapa yang sedang meniti usia senja, sebagai anak...kini giliran anda pula untuk menjaga & membalas jasa mereka. Pastikan mereka mendapat cukup zat dan vitamin agar dapat menunaikan ibadah puasa dengan lebih sempurna.

Di sini HM2 ingin berkongsi suplemen Shaklee yang superb & insyaAllah dapat membantu anda!

  

SESUAI DIAMBIL KETIKA BERSAHUR & BERBUKA PUASA
SESUAI DIAMBIL OLEH SEISI KELUARGA (untuk kanak-kanak sukatan berbeza)
SESUAI DIAMBIL OLEH IBU YANG SEDANG MENYUSUKAN ANAK
ALTERNATIF BUAT MEREKA YANG TIDAK GEMAR MENGAMBIL PIL
MEMBANTU MEMBEKALKAN TENAGA BERPANJANGAN SEPANJANG HARI
MENINGKATKAN TAHAP KEPEKAAN & PENUMPUAN (anak-anak kurang mengantuk di sekolah, boleh fokus pada pelajaran, mereka yang bekerja juga dapat mengekalkan produktiviti kerja walaupun berpuasa)
MEMELIHARA KESIHATAN SECARA MENYELURUH
RASA YANG SEDAP & AMAT MUDAH DISEDIAKAN

Energizing Soy Protein (ESP)

Membantu kekal bertenaga sepanjang hari. Pengambilan makanan berprotein tinggi di waktu sahur boleh membantu mengurangkan rasa lapar lebih lama, kerana kadar pencernaan & penyerapan protein adalah lebih lama berbanding makanan tinggi karbohidrat. Malah sumber protein yang baik juga akan bantu menyerap kolesterol, mencantikkan & menyerikan kulit, serta menganjalkan payudara (wow!). Tentunya anda nak tampil jelita di pagi Hari Raya nanti kan kan... ;) Disamping itu, ESP juga berperanan sebagai 'milk booster' jika diambil oleh ibu-ibu yang menyusukan anak. Bancuh ESP dengan susu ataupun jus kegemaran anda, bukan sahaja sedap malah berkhasiat!

Performance Drink

Membantu mengelakkan dehidrasi, dan dalam masa yang sama mengawal paras cecair di dalam badan sepanjang berpuasa. Mengandungi formula unik Shaklee iaitu Opticarb yang membekalkan tenaga serta-merta & berterusan, tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah. Setelah berbuka puasa, Performance Drink dapat membantu anda untuk menambah semula tenaga - bolehlah perform solat terawih, bertadarus mahupun berqiamullai di surau atau masjid. Pasti anda akan kekal ceria sepanjang puasa jika diamalkan sebelum tidur & sewaktu sahur. Untuk lebih lazat, bancuh Performance Drink dengan jus oren Tropicana! Cuba lah! Memang sedap! Rasa oren yang menyegarkan & berkhasiat!

Meal Shakes

Multivitamin & Multimineral, yang dilengkapi dengan protein & fiber. Sesuai bagi anda yang berasa sukar untuk menelan pil vitamin atau suplemen di sepanjang bulan Ramadhan ini. Boleh diambil semasa bersahur mahupun berbuka puasa. Fiber membantu sistem penghadaman berfungsi dengan baik, serta membuatkan anda berasa kurang lapar lebih lama. Hanya bancuhkan dengan segelas susu rendah lemak ataupun susu Dutch Lady coklat, SEDAP! Malah anda boleh kongsikan khasiatnya dengan seisi keluarga!

Meal Shakes juga amat sesuai diberi kepada kanak-kanak yang mula belajar berpuasa kerana kandungan protein dan seratnya memberi rasa kenyang berpanjangan disamping dapat membina ketahanan badan kanak-kanak.

Ibu-ibu menyusu & mengandung juga boleh mengambil ketiga-tiga produk ini dengan selamat.

Terlambat bangun sahur? Jangan risau! Bancuh ESP, Performance Drink, Meal Shakes, goncang2 sehingga sebati dan minum! Ditambah dengan beberapa biji kurma...insyaAllah akan membantu :
✿ Anda kekal bertenaga sepanjang hari, dan tidak mengganggu jadual kerja & "pam susu" anda seharian. Penghasilan susu akan tetap kekal walau di bulan puasa.
✿ Anak-anak juga kurang merengek untuk 'berbuka puasa' awal.
✿ Ibu-bapa anda juga walaupun di usia emas, masih bertenaga dan gembira menjalani ibadah puasa dan mengerjakan ibadah-ibadah yang lain. Alhamdulillah....

Ramai yang dah mencubanya. Berikut HM2 ingin kongsikan pengalaman mereka yang berpuasa dengan mengamalkan pengambilan suplemen Shaklee :

PENGALAMAN 1
Saya nak share sedikit kisah saya dan sahur pagi tadi. Bila saya sedar jam dah pukul 5.40 pagi lagi 5 minit je nak habis waktu imsak. Jadi cepat-cepat saya ke dapur dan bancuh segelas susu dengan 1 sudu ESP dan juga Performance Drink. Kemudian saya ambil kurma juga. Quick sahur dalam beberapa minit sahaja. Oh, air kosong saya dah ambil sepanjang tempoh malam harinya daripada selepas maghrib. Bila Amni bangun menyusu pun saya minum air kosong lagi.

Alhamdulillah sekarang menjelang Asar saya masih segar. Bukanlah saya maksudkan TIDAK LAPAR langsung, tetapi saya rasa bertenaga untuk bekerja dan tekak juga kurang berasa haus. Syukur pada-Nya. Yang paling penting, kuantiti susu yang dipam masih seperti hari-hari biasa.
Credit : mychibibox.com

PENGALAMAN 2
Salam, hari ni puasa sunat setelah sekian lama tak puasa. Dah petang camni biasanya dah "lembik lutut" dah, tapi sekarang ni masih lagi larat naik turun tangga ofis aras 3. Alhamdulillah, mungkin sebab pagi tadi sahur dengan MEALSHAKE + ESP + PERFORMANCE DRINK + MADU...pasni boleh la amalkan di bulan Ramadhan yang akan tiba tak lama lagi... :)
Credit : Puan Zakiah Sulong (perkongsian melalui FB beliau) & SihatHijau247

PENGALAMAN 3
Saya dah makan ESP secara konsisten dan try skip sekali tak makan untuk tengok perbezaan :
Alhamdulillah dengan izin Allah, bila makan, perut tak pedih dan berangin (saya kan cepat lapar :P) dan sangat bertenaga.
Kepada yang lain, makan la ESP. InsyaAllah boleh membantu masalah kelaparan. hihi
Credit : Cik Noni Abd Aziz (perkongsian melalui FB beliau) & Sihathijau247

PENGALAMAN 4
Puasa ari ni..rasa segar jer...rasa cam tak puasa plak..perut kenyang ngan air jer...minum ESP + MILO. Pastu minum PERFORMANCE DRINK+OREN (cam orang putih plak). Pastu air masak...mmg penuh tangki...dan alhamdulillah hasil tuaian pagi ni pun masih maintain
Credit : Pn. Azilah A Rashid (perkongsian melalui FB beliau)

PENGALAMAN 5
(Pengalaman seorang ibu yang melahirkan cahaya mata pada awal Ramadhan & perlu menggantikan puasa selama sebulan. Namun dengan mengamalkan ESP, Performance Drink serta suplemen Shaklee yang lain, beliau berjaya maintain penghasilan susu & tetap kekal bertenaga walaupun berpuasa)
Tahun lepas Syamimi lahir pada 1 Ramadhan. Malam sebelum puasa tu, memang saya dah ada sikit2 contraction. Tapi saya buat bodoh je sebab saya pernah dapat false alarm masa week 24. Masa false alarm tu, siap keluar darah lagi. Siap warded kat Columbia Asia lagi 3 days. Masa tu Allah saja yang tahu. Doa doa doa je keje saya. Sebab saya tak mau bersalin awal. Aiman pon beza 7 bulan je dengan adik dia yang kat dalam perut masa tu. Saya tak ready lagi untuk baby kuar. Masa tu, saya tetapkan jugak lagi consume vitamin Shaklee for preggy mommies termasuk ESP. Memang saya tak tinggal. Dan alhamdulillah everything kembali normal.

Malam satu Ramadhan tu, saya siap g rumah boss lagi sebab beliau celebrate birthday anak die sambil buat jamuan untuk preparation puasa esoknya. Hehe. Malam tu, saya sakit jugak..Tapi rasa macam sikit2..tapi mungkin ia kuat,cuma bagi saya ia sikit. Kena positive thinking masa tu. Konon2lah! Huhu. Aiman still direct feeding dengan saya masa tu. Pagi esoknya, saya siap2 nak g keje lepas ready sahur sume..Tapi hubby nampak saya macam menahan sakit. Tapi saya ckp ok je ni..huhu..dia cdgkan untuk saya amik MC hari tu. Mana boleh, ni 1st day puasa. Mesti semangat nak keje. Tiba2 nak amik MC plak..hihi..Tapi, pukul 7 masa nak kuar rumah, saya perasan sakit ni tiap 5 minit. So I knew that it is contraction!! So terus gtau my boss yang saya nak kena g Columbia Asia untuk buat check up pagi ni sebelum masuk ofis. Kalau takde pape,saya masuk ofis. Tak gtau lagi kat Kak Laily yang saya tengah contraction. Kang false alarm pulak. Huhu..

Sampai je kat Columbia Asia, saya dapat rasa contraction tiap 2 minit. Saya bgtau nurse kat kaunter tu. Terus dia cuak. Tapi saya relek je..Siap nak jalan naik atas lagi. Tapi dia tak bagi!! After checking my contraction level, dia cakap memang contraction. Dah selang 1 minit. Dia nak cek jalan saya..Saya cakap tak nak sebab pose..nanti batal la pose saya..ade ke boleh cakap camtu lagi masa tu..huhu..sayang kat pose lagi tuh..hehe..tapi last2 bagi je cek..rupanya dah 5cm..Huhu..tunggu doc aida datang..saya dah boleh deliver..G masuk labour room pon saya cakap nak jalan je.. Alhamdulillah saya berjaya deliver bersama hubby di sisi. Memang saya sahur minum 2 sudu ESP dan semua vitamin Shaklee masa tu selain daripada makanan2 lain especially kurma. Alhamdulillah dengan izin Allah ia membantu saya kekal bertenaga. Masa kak hawa datang visit saya lepas bersalin pon..dia cakap saya bertenaga tak macam orang bersalin. Seronok! Dahla dapat baby girl. So anak saya sekarang dah sepasang :)

Actually saya nak cerita pasal saya menggantikan puasa sebulan tahun ni sebab berpantang bermula 1 Ramadhan tahun lepas. Walau pon saya berpuasa, susu saya tetap maintain. Saya sangatlah suka. Sebab susu saya ni je yang saya bagi kat anak saya Syamimi yang berusia 11 bulan. Tak bagi susu formula lagi. Saya tekad untuk continue bagi susu ibu untuk syamimi sampai 2tahun. Ni dia susu saya untuk satu hari pump kat ofis masa puasa.
Susu ibu untuk anakanda syamimi :)

Saya amalkan Performance drink, ESP dan Shaklee Breastfeeding set, serta Osteomatrix untuk memastikan saya boleh menggantikan puasa sebaik mungkin tanpa terlalu penat. Performance drink boleh mengurangkan dehydration badan kita sewaktu berpuasa. ESP kekal memberikan tenaga kepada kita sepanjang hari. Osteomatrix adalah kalsium yang boleh memberikan 100% keperluan kalsium yang diperlukan untuk badan kita. Begitu juga dengan vitamin Shaklee set breastfeeding. Ia mengandungi B kompleks, Vitamin C, Vitalea dan Alfafa sebagai milk booster. Syamimi minum sikit pon memang dah kenyang sbb saya amik ESP..dalam sehari sekarang ni dia cuma minum 9 oz. Tu pon dalam 3-4 kali minum. Yelah kan..syamimi pon dah start makan dah. 
Credit : Puan Zahirah Hafizan (melalui perkongsian pengalaman beliau di blog http://zahirahhafizan.blogspot.com)

Nak dapatkan HARGA ISTIMEWA sempena Promosi Pra-Ramadhan & Sepanjang Ramadhan? Mudah je...


LANGKAH 1 : Emel ke sid953431@gmail.com, dan taip Subjek/Tajuk Emel "PROMO-HM2-JUN-JULAI-2013 : SAYA NAK CERGAS BERPUASA DENGAN SHAKLEE" (Untuk lebih mudah, copy&paste je)

LANGKAH 2 : Nyatakan maklumat diri anda - Nama, No. HP & Alamat Surat-Menyurat. (Untuk area Subang Jaya, Puchong Intan, Puchong Perdana...PERCUMA penghantaran ke pintu rumah atau pejabat anda!)

LANGKAH 3 : Nyatakan jumlah/kuantiti serta produk yang anda inginkan.

Perhatian : Promosi ini hanya sah bermula 3 Jun 2013 sehingga 31 Julai 2013. *while stock last

Stay Healthy, Stay Happy!

SENORA HM2

Email : sid953431@gmail.com  |  Whatsapp/SMS/Call : 0133579867  |  Online Order Form


0 comments:

Post a Comment