Set Berpantang Shaklee

Samada berpantang secara tradisional menggunakan akar kayu, atau herba mahupun secara moden, wanita harus  tidak mengambil ringan proses berpantang. Berpantang adalah tempoh yang sangat penting untuk para ibu selepas bersalin bagi mengembalikan kecergasan tubuh badan, memelihara kesihatan dan mengembalikan bentuk badan.

Tidak hairan pada hari ni banyak produk dipasaran yang dapat membantu memudahkan proses berpantang.

Masih tercari-cari set berpantang yang bagus? Dapatkan Set Berpantang Shaklee kerana ia bukan sahaja diiktiraf, bersih & selamat, malah ramai ibu-ibu yang telah mencubanya.

Ingin tahu lebih lanjut tentang produk yang terdapat dalam Set Berpantang Shaklee?


Vita-Lea 

mengandungi zat besi serta 23 vitamins dan mineral mungkin kita tidak dapat perolehi sepenuhnya daripada makanan seharian memandangkan perlu berpantang makan. Vita-lea dapat memastikan badan mendapat semua vitamin bagi menambahkan kembali tenaga dan meningkatkan kesihatan.
TAHUKAH ANDA? Wanita menyusukan bayi perlu 25 - 27mg zat besi setiap hari.



Vitamin C

vitamin ini sangat penting buat ibu dalam pantang untuk mengelakkan kelesuan, mood-swing, penyakit meroyan (post-partum depression) & sakit sendi. Selain itu, ia turut membantu mengurangkan keguguran rambut & memelihara kulit agar sentiasa cantik berseri, disamping membantu membina daya tahan/imunisasi badan yang kuat.
TAHUKAH ANDA? Wanita dalam pantang memerlukan 120mg vitamin C setiap hari



B-Complex

dilengkapi dengan asid folik, sangat membantu mengembalikan & meningkatkan tenaga para ibu yang tidak mendapat cukup rehat & tidur disebabkan bayi kerap menyusu dan adakalanya meragam. B-Complex memberikan ibu tenaga disamping membantu menukarkan makanan kepada tenaga dengan cepat.
TAHUKAH ANDA? Memasak makanan terlalu lama boleh mengakibatkan makanan tersebut hilang vitamin B.



Zinc Complex

merupakan antara supplemen terpenting sepanjang berpantang. Zinc sangat membantu dalam mempercepatkan pembaikan luka-luka luaran dan dalaman, mengembalikan tenaga disebabkan kelesuan kronik, membantu meningkatkan sistem ketahanan badan melawan penyakit serta mengembalikan kitaran haid dengan lebih teratur.
TAHUKAH ANDA? Semasa berpantang, wanita memerlukan 15 - 20mg zinc.


Ostematrix

1 biji ostematrix = 1 gelas susu
Kita semua sediamaklum kalsium yang terdapat dalam produk tenusu adalah sangat penting dalam menguatkan kembali tulang & gigi. Namun tidak semua ibu gemar atau boleh minum susu. Ostematrix adalah pilihan terbaik, malah ia juga dapat membantu melawaskan sekaligus mengelak sembelit. Selain itu, kalsium juga sangat penting untuk memperbaiki fungsi saraf, mengelakkan kebas pada angota badan seperti kaki & tangan serta membantu mempercepatkan pengecutan otot rahimTAHUKAH ANDA? Wanita yang menyusukan bayi memerlukan 1,000 - 1,500mg kalsium setiap hari.

ESP

adalah sumber protein TERBAIK kerana mengandungi protein rendah lemak bukan dari sumber GMO (genetically modified organism), mengandungi semua asid amino dan tidak mengandungi kolestrol. So, ia sangat sesuai untuk wanita dalam pantang! Disamping itu ia membantu memberikan tenaga segera kepada ibu, membina sel-sel baru dan menggalakkan pengeluaran susu ibu dengan lebih pekat.
TAHUKAH ANDA? ESP membekalkan 14gm protein soya sihat & 500mg kalsium yang dapat membantu melengkapkan bekalan kalsium yang diperlukan oleh ibu dalam pantang.

Alfalfa

bertindak sebagai 'milk booster'. Membantu menangani sakit-sakit badan, mengurangkan keasidan dalam tubuh, mengurangkan keputihan selepas darah nifas kering, merapatkan 'Miss V'. Namun APA YANG PERLU ANDA TAHU, Alfalfa tidak digalakkan untuk ibu dan anak yang menghidapi penyakit SLE atau pun mengalami demam kuning / jaundice. Sebab itu, ibu-ibu disarankan mengambil alfalfa selepas bayi disahkan bebas demam kuning.


OmegaGuard

terkenal sangat bagus untuk kesihatan jantung. Kenapa? Sebab ia membantu membakar lemak terutama lemak-lemak degil yang telah lama termendap. Bila lemak terlalu lama, ia sukar untuk disingkirkan - di sinilah OmegaGuard bertindak ibarat 'scrub' yang 'menyental' lemak-lemak tersebut! Selain itu ia turut membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin serta perkembangan daya ingatan, meningkatan sistem imun dan memelihara paru-paru.
TAHUKAH ANDA? OmegaGuard dihasilkan dari minyak ikan terbaik di dunia, sangat tulen dan bergred farmaseutikal.


Herb-Lax

adalah kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas.
Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus dan ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekkan masa transit & mengelakkan penyerapan toksin. Herb-Lax juga boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas dalam perut & usus serta menormalkan fungsi usus. PERLU DIINGAT - Selepas dinding usus bersih, barulah badan dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.


Lecithin

bertindak sebagai pengemulsi lemak iaitu memecahkan lemak agar mudah untuk disingkirkan, membantu menguatkan daya ingatan kerana mengandungi kolina yang penting untuk otak, turut membantu membina daya ingatan baby yang menyusu, serta mengatasi masalah bengkak susu dimana ia membantu mengurangkan risiko 'clog duct' (duktus susu tersumbat).
TAHUKAH ANDA? Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan manusia tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan. Ia boleh diperolehi melalui kuning telur, jagung serta biji kacang soya. Soybean Lecithin is the richest cholesterol-free source of lecithin! and the best part -- supplement Lecithin Shaklee memang berasaskan kacang soya! Sebiji kapsul membekalkan 530mg lecithin, dan bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan, 4000mg diperlukan dalam sehari untuk ia berfungsi mengemulsikan lemak di dalam badan.


Set Berpantang Shaklee ni ada pelbagai pakej ke?


a) Set Berpantang Shaklee Basic

Khusus untuk para ibu selepas bersalin, untuk mengembalikan kecergasan, memulihkan luka selepas bersalin, memelihara kesihatan, menyokong sistem imunisasi badan serta membekalkan zat-zat penting yang diperlukan oleh badan ibu yang telah mengandung selama 9 bulan & bertarung nyawa semasa bersalin.
Set ini mengandungi 4 supplement penting : Vita-Lea, Vitamin C, B Complex & Zinc Complex. 

GOOD NEWS! -- Set berpantang Shaklee boleh diambil oleh ibu-ibu yang bersalin secara normal mahupun ceaser.

b) Set Berpantang Shaklee BF Exclusive (Extra Milk)

Khusus untuk ibu-ibu dalam pantang yang berazam untuk memperbanyakkan lagi susu badan dan mendapatkan susu yang lebih pekat & berkhasiat.
Set ini mengandungi 7 supplement penting : Vita-Lea, Vitamin C, B Complex, Zinc Complex + Ostematrix, ESP & Alfalfa

c) Set Berpantang Shaklee Premium (Slimming)

Khusus untuk para ibu dalam pantang yang menyusukan anak tetapi pada masa yang sama ingin segera mengembalikan bentuk badan yang asal. 
Set ini mengandungi 10 supplement penting : Vita-Lea, Vitamin C, B Complex, Zinc Complex, Ostematrix, ESP, Alfalfa + OmegaGuard, Herb-Lax, Lecithin

Dengan tambahan supplement OmegaGuard, Herb-Lax & Lecithin membantu ibu-ibu kekal langsing dan berseri selepas bersalin.

Mahal ke Set Berpantang Shaklee?

Jika dibanding dengan set berpantang jenama lain yang berada dipasaran, Set Berpantang Shaklee adalah sangat berbaloi dan AFFORDABLE. Set Basic cuma RM237.25 (retail price).

Pembelian set dengan HM2 boleh dapat HARGA ISTIMEWA!
Oh! itu belum lagi dikira pada harga Ahli - laaagi JIMAT (penjimatan sehingga 25%). Jom daftar sebagai Ahli Shaklee :) 

Boleh ke beli Set Berpantang Shaklee dengan harga Ahli?

Tentulah bolehhh....just daftar je untuk menjadi Ahli Shaklee dengan yuran keahlian seumur hidup sebanyak RM75. Pembelian boleh dilakukan secara online mahupun ke cawangan Shaklee yang terdekat.

Bagus ke Set Berpantang Shaklee ni?

Kebaikan Set Berpantang Shaklee ni sudah sedia maklum malah ramai yang telah mencubanya dan berkongsi testimoni yang sangat memberangsangkan. Malah Set Berpantang Shaklee juga mendapat recommendation yang baik dari doktor.
Dr. Zubaidi ada menulis artikel tentang kebaikan set berpantang Shaklee untuk para ibu selepas bersalin. Boleh rujuk blog beliau.
Dr. Hamid Arshat pun recommend pengambilan Vitamin selepas bersalin.

Bila boleh mula ambil Set Berpantang Shaklee?

Boleh diambil sejurus selepas bersalin. Malah saya sendiri mengambil Ostematrix, B-Complex semasa dalam tempoh mengandung lagi.

Selamat ke Set Berpantang Shaklee jika anak lahir pra-matang?

InsyaAllah, boleh. Malah amat digalakkan.

Set Berpantang Shaklee boleh diambil sekali dengan jamu?

Boleh, namun tempoh pengambilan supplement dengan jamu perlu dijarakkan selama 1jam untuk mengelakkan penyerapan vitamin terganggu.

Jommm hubungi saya untuk dapatkan vitamin Shaklee.
Special price & pastinya berbaloi-baloi!! :)


Stay Healthy, Stay Happy!

SENORA HM2

Email : sid953431@gmail.com  |  Whatsapp/SMS/Call : 0133579867  |  Online Order Form



0 comments:

Post a Comment