Status Halal Produk Shaklee


Kita sedia maklum di Malaysia, Halal JAKIM sahaja yg diiktiraf kerana JAKIM adalah badan yang ditugaskan untuk memberikan pensijilan halal, mengesahkan status halal sesuatu produk serta memantau produk2 halal di Malaysia. Sama juga seperti di negara luar, pastinya ada badan-badan tertentu yang ditugaskan untuk memantau produk2 halal ni..

Jadi bagaimana dengan produk Shaklee? Adakah ia HALAL

Jangan risau...walaupun produk Shaklee adalah keluaran USA dan tidak terdapat logo Halal JAKIM di botol-botol produk Shaklee, sebenarnya ia telah mendapat HALAL Certificate oleh Islamic Services of America (ISA) yang beralamat di P.O.Box 521, Cedar Rapids, Iowa,  52406, USA.

Lebih meyakinkan pihak JAKIM juga mengiktiraf Badan Islam Antarabangsa di beberapa buah negara di dunia termasuklah ISA ni.

Sila refer Sijil Halal untuk produk Shaklee di bawah (perhatikan alamatnya). Untuk preview lengkap Sijil Halal (in PDF format, sila klik di sini)
(Sumber : Shaklee Malaysia)

Berikut pula adalah screenshot dari laman web JAKIM ("The Recognised Foreign Halal Certification Bodies & Authorities"). Senarai ini dikemaskini pada 15 Feb 2013. Perhatikan, alamat, nama badan organisasi serta logo adalah sama seperti Sijil Halal untuk produk Shaklee bukan?
Alhamdulillah...

Terbukti produk Shaklee HALAL

Diharapkan penjelasan ni dapat melenyapkan perasaan was-was anda terhadap produk Shaklee.
Sekiranya anda masih ragu, boleh berhubung terus dengan pihak ISA, JAKIM atau Shaklee Malaysia sendiri :)

Salam hormat,

SENORA HM2

Email : sid953431@gmail.com  |  Whatsapp/SMS/Call : 0133579867  |  Online Order Form



We'd love to hear from you. Post your feedback via Facebook

0 comments:

Post a Comment